Vi kan ändra riktning när vi vill. Det handlar bara om att välja.

Den gamla lockelsen till rasistisk, sexuell och religiös chauvinism och stormande nationalistisk glöd fungerar allt sämre. Vem jag är - om jag är god eller ond, om jag är framgångsrik eller inte, allt det är inlärt. Det är bara en resa. Vi kan ändra riktning när vi vill. Det handlar bara om att välja. Ingen ansträngning, inget arbete, inget sparande. Jag insåg att jag missat vad allt går ut på. Det handlade om att komma underfund med vem jag var från början. Vi talade om hur viktigt det är att vi låter det mänskliga medvetandet genomgå en radikal förändring. Krisen är medvetandets kris. En kris som inte längre kan acceptera de gamla värderingarna, de gamla mönstren, de uråldriga sedvänjorna. Och när vi ser hur världen ser ut idag, med allt lidande, konflikter, nedbrytande brutalitet, aggression, och så vidare.. Så är människan bara vad han alltid varit. Han är fortfarande brutal, våldsam, aggressiv, girig, konkurrerande och han har byggt ett samhälle på dessa förutsättningar.

"Det är inget mått på
hälsa att vara väl anpassad till
ett i grunden sjukt samhälle"

Zeitgeist. Så jävla bra. Så jävla svart på vitt.
Åh vad jag älskar när folk vågar se med öppna ögon.

//Emma-Johanna Olsson.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0