one tree hill

Jag måst få uttrycka mina känslor om den serien. Den är helt genialisk. Den speglar min drömvärld. (+ en del förmögenheter, men det är inte poängen). Det är så mycket känslor. Intensivt. I den världen vågar de älska, de vågar säga förlåt och de vågar förlåta. De vågar säga vad de känner till varandra och en känslomässig personlig utveckling är det som står fullt i fokus.

Jag blir galet inspirerad. Jag tänker också våga älska, våga leva efter det jag älskar att göra. Det du (och jag) känner, för allt och alla, är viktigt. Mina drömmar är viktiga. Det spelar roll. Det du vill göra spelar roll om det så är att lära dig att spela gitarr, skaffa familj eller bli en skådespelare. Det är så himla viktigt att våga göra det man är rädd för om det är något man önskar. Att våga klättra och slås ner. "Man kan bara älska och förlora stort".

Det som är det viktigaste i livet för mig kan vara helt irrelevant för dig och det gör min dröm ännu större och än så mer skrämmande. Så, för vår egen skull: våga leva. Går det fel så vann du förmodligen mer än vad du förlorade. För med stora förluster kommer de största kunskaperna för att kunna gå vidare och i slutändan vinna stort.

// Johanna.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0