alla hjärtans dag

Det var inte så illa som jag trodde att vara singel på alla hjärtans dag. Hade en, egentligen helt vanlig, dag tillsammans med människor jag älskar. Ganska asgrymt om du frågar mig.

Just nu är klockan 06:42 dagen efter hjärtans dag. OCH JAG ÄR UPPE! Jag har köpt en mirakelväckarklocka. Jag brukar alltid ställa klockan en timme exta tidigt, för jag snoozar alltid minst 45-60 minuter varje dag. Innan jag blir medveten alltså. Sen ligger jag och är medveten men halvdöd i en kvart, tjugo minuter på det också. Inte så jävla lämpligt. MEN, igår testade jag min nya Philips Wake Up Light, som kostade 1300 kr. Jag citerar Maria för att framföra resultatet: "Jag skulle kunna betala det dubbla för att få se Jojja sådär på en tidig morgon igen". Jag ställde klockan på 16:15, jag klev upp 16:16. Det är rena rama undret. "OCH...", jag citerar Maria igen, -"...HON VAR GLAD!". Så, elva av tio poäng möjliga får min nya väckarklocka av mig.

Nu ska jag bada, koka kaffe och sedan åka till jobbet. Jag känner på mig att det här blir en bra dag. För idag är en perfekt dag för en perfekt dag.


På återseénde kära vänner.
// Emma-Johanna Olsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0