scream your heart out

Det finns tre lägen:

1. Jag har ingen lust att skriva.
2. Jag har lust att skriva men får ingen tid.
3. Jag måste skriva innan jag dör men jag får inte
fram något för att det finns så mycket på hög.

Idag är jag i läge tre.

Istället för att använda ngt materiellt som lyfthjälp så måste jag lyssna på musik och stänga in mig för att komma åt allt som ligger längst ner. Hur jag än försöker så kommer jag aldrig komma ifrån att jag tänker nå helt galet mycket. Men det betyder då inte att jag är komplicerad. Inte med andra iallafall. Svår kan jag vara, jag kan ändra mig på ett kick. Utan förvarning, visst. Men hur som helst. Jag har kommit på något.

Jag tänker verkligen inte dra alla över en kant här, långt ifrån. Men jag tänker se det ut mitt perspektiv och det är utifrån det jag kommit fram till det hära. KILLAR ÄR KOMPLICERADE. Onödigt komplicerade. Man får jämt höra om att det är så mycket tjaffs om att binda sig med en tjej, det är så farligt och det är kvävande och blablabla (orkar inte ens lyssna på hälften av allt gnäll). Det är skrämmande rent ut sagt. Och då blir jag såhär: WTF?! Det är ju killar som håller på och velar, funderar, som är oroliga för att tappa kontrollen. Så kära karlar, män och pojkar. SLÄPP DET, låt saker vara det dom är, ha lite stake för i helvete och plugga på ordet respekt när ni ändå är på gång. Var inte så jäkla rädd och framför allt: Sluta få oss att känna kräkkänslor. Slappna av.. Tack.

Till nästa grej:
Förändring. Jag är mitt uppi en tvär sväng känner jag. Spännande om man vågar. Skrämmande om man inte vet hur man ska bete sig. Jag tror jag börjar förstå vad jag ska göra. Jag måste våga. Jag tror det ofta handlar om det. Att man måste våga bestämma sig för att ta sig vidare. Det är läskigt, för att man vet vad man har men inte vad man får. Men vad spelar det för roll vad man har om man inte vet vad man ska göra med det? Man måste se till att livet blir till det man önskar. Jag vettefan vad jag önskar. Men provar man så vet man ju iallafall om det inte var rätt.

Jo, jag vet.
En gård nära stan men ändå på landet, här i Söderhamn. Barn och familj (med en riktig jävla kille som jag är dökör i.. vilket kan ta en jävla tid). En fin trädgård. Ha ett eget företag (affärsidén har jag inte kommit på än, men som jag tänker borde det komma snart). Nära till alla mina vänner. Och en massa kvalitetstid och kunna ägna mig åt trädgårdsarbete, sy, pyssla, skapa, måla, skriva, bygga och allt annat som är roligt. Typ dricka kaffe hos Katarina och Kecke. Sen vill jag kunna åka på diverse äventyr då och då också. OCH på något vis jobba med aktiviteter för ungdomar.

Sen finns det tusen saker till jag också vill.
Jag vill väldigt mycket.

//Jojja.










Kommentarer
Postat av: Lena

OJ OJ, vet du Johanna... jag brukar läsa för min särbo Roffe högläsning ur din blogg... Så att han bara skall förstå... Du är klok du lilla kvinna - Lycka till från Lena <3

2011-04-15 @ 21:44:34
Postat av: Jojja

Tack så jättemycket Lena, blir så glad när jag får höra att någon uppskattar det jag skriver! :D Kramar! <3

2011-04-26 @ 00:52:28
URL: http://jojjao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0